文章分類標籤

2013年7月28日 星期日

孟加拉國之旅 5‧被人揾笨篇



Terribly sorry!各位本博之看官,真係唔好意思且好對唔住大家,此博停了有三個月餘,令到不少網友留言關注,更有許多相識的看官或道友來電來郵詢問,以為行路人出了甚麼事,遇到了甚麼麻煩,是否網頁又被雅虎封殺?是否被塔里班追殺而人間消失?是否去大陸旅行被公安拉咗去維穩?是否去沙特旅行染上「中東呼吸綜合症」?輒或是在香港被蚊叮患上了日本腦炎?更或者因此危殆而要入ICU搶救等等, 講乜都有,不一而足。
來電者十九都是些口沒遮攔、出言不遜的損友,我都費事一一解釋,因為越解釋對方就越興奮,直笑到你面黄投降為止,所以講乜我都全盤認數,然後封盤講正經事。Anyway,我都應當在此向各位相識或不相識的朋友作一交代,為何如此反常地三個多月都不更新博文。


其實全唔關雅虎事,也非本人出了甚麼意外被拉被消失被搶救之類 ,實乃因為行路人於四五月間離開香港去上海一段日子 (並非外遊觀光,純屬一樁十分之無厘頭的家族私事要處理,十分之繁瑣及膩味,此不去說它) ,返來香港後就染上了一種怪病,自己謂之「懶病」,成日覺得周身唔聚財,乜都吾想做,終日渾渾噩噩,衣來伸手、飯來張口,直如一具行屍走肉,晚晚等天光,日出等日落,終朝不讀書、不看報、不睇電視、不上網甚至不接電話,竟日發牛竇,百無聊賴就鬧吓個弱智仔,逼佢背頌《長恨歌》的後四十句,或者同佢玩模擬升國旗,逼佢一聽到國歌聲起就必須「心潮澎湃、熱淚盈眶」……。老公話我一定是在上海中了甚麼邪或是被人落了降頭,要請法師來做個道場替我驅吓魔咁話。當然此不過是講笑而已,但我自己也去睇了一位相熟的醫生朋友(也是常常作伴外遊的道友) ,將上述症狀詳盡告之,佢望住我瞇瞇笑,一不量體温,二度血壓,僅要我伸條脷出來望吓就話:「照你自已所講,有啲似發雞瘟。」「你可唔可以認真啲啊,Z醫生?」佢姓Z。「我點唔認真啊?我話你有啲似啫,冇話你真嘅發雞瘟噃,你唔係人唻嘅咩?人點會發雞瘟呢?」乜都佢講晒。「咁究竟係乜病呢?」「根據你自已所提供的種種表症,有啲似間歇性靜態狀癔病」「又係有啲似?」「你知啦,我嘅強項係小兒科唔係精神科,照正路我應該轉介你去睇精神科或者心理醫生,但係嘥氣啦!香港地嗰啲所謂嘅甚麼心理醫生,佢哋識得啲乜嘢啊,多數都乳臭未乾,胳肋底毛都未生齊,讀完書出來就開檔,也文也武同人講做人道理。老實講,唔係我擦你行路人鞋,你份人嘅IQEQ仲有人生經驗同埋心理質素都唔知高過嗰啲心理醫生幾多倍,我介紹你去咪盞嘥錢!如果你去揾佢地,未聽你講完佢哋就會斷定你係患憂鬱症、自閉症諸如此類,但係我對你份人嘅了解唔亞於你老公,你嘅性格屬開放型,豪放、爽朗、鍾意旅行、鍾意打麻雀、鍾意玩、鍾意潤吓人、窒吓人、整蠱吓人、鍾意撩事斗非、唯恐天下不亂……」被我打斷:「喂!」未等我講嘢佢又打斷我:「你聽我講完先。就憑你依種性格類型嘅人,冇可能生憂鬱症、自閉症嘅,所以我同人斷症並不完全根據化驗同埋儀器撿測的結果,也不全部聽信病人的自述,我會綜合所得到嘅全部訊息資料,加上我自己從唯物辨證的思維邏輯,從哲學性的角度去分析,然後再進行去粗取精、去偽存真、由此及彼、由表及裡地作歸納、判斷和總結,最後才得出結論。今末你來揾我啱嘅啦,雖然我唔可以同你百分百確症,但係如果你頭先所講嘅症狀全部係真嘅的話,依個癔病係走唔甩嘅啦。」真被佢激死,佢仲懷疑我係同佢玩。「你可唔可以唔好講咁多廢話?」「講廢話依一層係同你學嘅。」「得得得,我問你:何謂間歇性?」「間歇性就如嗰年同你哋去黄石公園玩,那注噴泥漿的大噴泉間中噴吓間中又停吓,你揸住相機等佢噴佢又唔噴,你轉身啱啱走佢又澎澎聲噴出來。不過你今日同我講嘢嘅路數都幾正常,證明今日你冇噴,至少依一刻冇噴,或許一出診所門口就噴,或許一年半載都唔噴,依個就叫間歇性,明未?」「你唔駛打咁多比方。咁又何謂靜態性癔病?」「因為從你所講的症狀確是很容易被斷為憂鬱症、自閉症之類,而癔病是屬於一種神經官能症,多數係由心理上的困擾或者思想上劇烈的矛盾斗爭所引起,往往從神經過敏、疑神疑鬼、喜怒無常開始,發展到有被迫害妄想症,嚴重嘅會有自殺傾向甚至做出一些殺人放火等報復社會的犯罪行為,當然你應該唔會到這步田地,所以我在前面除了間歇性之外又加上靜態型三個字,即係話你生癔病都生得好斯文,冇乜攻擊性。但係我想問吓,你或者你老公以及你哋雙方嘅家庭最近有冇發生乜吔重大變故?或者有乜重大事情甚至生死攸關的事情需要你去作決擇,但係你又進退維艱、難下決心,好似處在人生交义點唔知向邊處行,有冇?」我唔想在此時同佢提及去上海處理的家族事務單嘢,並非單嘢唔見得光不可予人知,而是講起上來就要「白頭宮女細說從頭」,就算唔從咸豐年間講起也都要從同治年開講,咁就一匹布都唔夠長。「你唔好問我依啲先,我先問你神經官能症又係點回事?」「好話唔好聽,就係『歇斯底里』,有冇聽過歇斯底里?英文係Hysteria。簡單講就係黐咗線。」「你先黐線!」「你唔好怒氣住,你依種神經過敏嘅衝動反應本身就係一種官能症,不過我冇話你已經黐得好緊要喎,至少今日你識得搭巴士仲揾得到我依間診所,說明仲未黐得晒,係咪啊?———係了,你哋過年前去孟加拉好唔好玩納啊?」 ……又係『好唔好玩』。所以話,有病睇醫生千祈唔好去揾相熟嘅醫生,尤其係平日常常一齊玩(如打麻雀、唱K、隊酒或者外遊之類) 的道友醫生,此挺醫生十之八九都係損友,係黄綠醫生!不過話是話,世事往往就是如此,一個人做事如果沒有恆心,沒有引誘,沒有壓力,一旦做到一半中途放低,就越放越唔想再去執起來,越抖就越唔想郁,就如跑步或游水健身,你堅持日日跑日日游,就成了習慣,到時到候自然就會去跑去游,但有時因為某一個原因停了下來,停了一段時間後再想重新起步往往就很難,這就是一種本能的墮性,也就是一個懶字在作崇,世上也因此而產生了許多半途而廢的事情。這個懶字,既是一種病態,也是人類乃至動物世界的天性,北京人有句俗話:「好吃不如餃子,坐著不如躺著」。行路人就係咁坐吓躺吓,梨花落、杏花開,桃花謝、春已歸,五月薔薇爬籬、六月海裳苞滿……,此時正在混混沌沌如同夢遊之際,恰接到搞手通知:籌劃了近二年的車臣之旅終於得已成行,頃刻間精神為之一振,頹氣全散,隨即打點行李,束裝上路,於六月尾出發,來回十七天,美其名曰《俄羅斯北高加索探索之旅》,實為到訪位於北高加索俄羅斯轄下的四個迷你型自治共和國:北奧塞梯、印古什、車臣和達吉斯坦共和國。這四個共和國除了車臣之外相信其它三個甚麼共和國的名字,許多港人連聽都未聽過(行路人此前就從未聽過有印古什這麼一個共和國),因為原蘇聯乃由十五個加盟共和國組成,此四國均不在其中,所以蘇聯解體時都不得獨立,早些年車臣要搞獨立,被强人普京派兵鎮壓,打得落花流水,首府格羅玆尼被打成一片廢墟……。這些在此先不去多說,放在以後的《北高加索之旅》中再叙其詳。 ……唉!寫到此不禁要搖頭歎氣,期票經已開出許多,這個博客如今已是債台高築:前年的《全蘇格籣/英格籣之旅》未貼完就被《伊拉克之旅》打尖爬頭,之前的《東土耳其之旅》及之後的《印度洋三島國(毛里裘斯,馬達加斯加和留尼汪) 之旅》,還有去年此時去東西伯利亞、勘察加半島和庫頁島,迄今尚一篇都未來得及貼,《阿富汗之旅》貼了六篇未入主題就腰斬,先貼《南太平洋三島國(瓦努阿圖、湯加和斐濟) 之旅》,這個《孟加拉國之旅》又因行路人犯懶病倦勤而被拖欠,更不必說那些中間穿插的幾次大陸之行(如達古冰川、元陽梯田/羅平油菜花以及更早前的北疆秋色) 了,何日才能兌現這些支票、還清此壘壘債務?唯有「騎驢看唱本———走著瞧」罷。不過有道是「蝨多不癢、債多不愁」,何妨在此再向各位看官開多一張遠期支票:只要行路人生命不止、一息尚存,不發雞瘟,就會在此繼續寫博不廢、貼相不停,鞠躬盡瘁、死而後已。以報各位本博的看官、網上新知舊雨的厚愛與知音之恩!


 本來這次從北高加索之行尾程乃從莫斯科機場搭國泰機返港,一返到屋企執拾完行李,洗涮完二大篋污糟衫褲,忙亂了二日,終於在電視機前坐定定睇新聞,然而睇睇吓,身心一放鬆,那種被Z醫生譏之謂「發雞瘟」的感覺又上來了,所以本來並無意即時重拾此博,但被老公所迫,怒氣衝衝要我即時將此博重開,因為他『有說話要講、有冤要申』咁話。


 老公(以下稱Mr.K)聲稱:
「從莫斯科機場Check in後入到禁區開始,就被人欺詐揾笨、被人玩弄其善心及好意,做好事反被人利用來假公濟私。」


「做好事自已蝕低少少本不足惜,只要能幫到人就絕對值得,但自已的犧牲和貢獻後來很快就發現並非是用於幫助有困難有需要的人,而是被人用來當私貨販賣,發現之時當即如同吞了半隻死老鼠般的噁心、反胃……。」


「做了幾十年人,大江大海都闖蕩過不知凡幾,今日竟然在莫斯科機場的陰溝裡翻船,被不肖之輩使計欺凌得呈,輸得如此之難睇,真乃是奇恥大辱!有何面目再見江東父老?!」


「本人此生做人處事一向都有原則、有底線更有堅持,原則就是『人敬我一尺,我敬人一丈。』、『涓滴之恩當湧泉相報』、『扶老攜幼、鋤强扶弱』、『人不犯我,我不犯人;人若犯我,我必犯人。』、『你不仁莫怪我不義!』、但『永遠是後發制人。』」


「今次被人騎住膊頭肆意玩弄,當我係Lulu、係白痴,擺明係污辱我的智慧,此啖烏氣叫人點吞得落肚!所以一落機我就在等行李時向主事人當面提出抗議,但主事人未置是非且無任何表示,却在一位團友先取得行李後要離開向我Say Goodbye(當時我未聽到) ,主事人搶先向人介釋,反誣我『K生未食到飛機餐响度發脾氣』,事情本已在一分鐘前向其當面抗議時被我篤爆真相,到此一刻仍還要當眾講大話,企圖轉移和掩蓋事件的性質(換言之如果我食到飛機餐就乜事都冇了)。你話係唔係欺人太甚,以為我係慳電膽易蝦,以為蝦完我也只能啞巴吃黄連,有苦說不出。是可忍孰不可忍?」


「……;……;……」


 以行路人睇,在機場行李帶前老公呻的幾句牢騷說話完全說不上甚麼發脾氣,從赤鱲角搭機場搭巴士返屋企的一路上,老公才真叫是大發脾氣,講說話聲音越來越大,還不時夾雜幾句粗口,令同車其它乘客為之側目,行路人幾次手勢示意要他收細音量都冇用。平日間佢最憎人在巴士地鐵上大聲講嘢講電話,輪到佢自己火起上來,乜都唔理了,揞都揞唔往。可見他因為此次覺得被人揾笨而大失面子,尊嚴受損而惱羞成怒,血壓升高令到在巴士上形態失控。


 在巴士上老公K先生旁若無人地大大聲向我控訴了他被人夾份揾笨的全過程,由於我倆公婆在機上的座位並未被安排坐在一起(甚至佢開始都不知我被發配去坐邊個位) ,所以他所講的被人呃被人揾笨的全過程,有的環節我在場,有的環節我不在場也不清楚。返到屋企他依然未能消氣,責令行路人不許再發雞瘟,立即重啟雅虎博客。並突然冇厘頭地同我講起那齣《鍘美案》的戲文,說甚麽「秦香蓮帶一雙兒女千里尋夫不遂,狀元郎變作了蔡中郎,被忘恩負義的陳世美拋棄背叛,無處申冤,流落京城賣唱行乞。適逢相國府祝壽,秦氐被叫入壽堂唱曲,從三年前為陳世美進京趕考,『賣却鳳釵備行裝』唱起,一路唱到『他是拋下了糟穅婦、撇下了親兒郎,忘恩負義喪天良』……」原來老公兜了咁大個圈,要說的是唱詞中的最後這一句:『相爺啊,我只得,一曲琵琶訴衷腸』。老公跟住就對我說:「秦香蓮她可以一曲琵琶訴衷腸,老婆呀,我要你,半篇博文(為我)釋放這怒滿胸、恨滿腔!」


 於是行路人將老公在巴士上罵罵咧咧地所講啲『被呃、被揾笨、被出賣、被玩弄的全過程』,剔除粗口不雅詞語,然後如Z醫生同我斷症般的『去粗取精、去偽存真,由此及彼、由表及裡』地進行歸納總結,按照時序先後歸納總結為十條,但本篇寫到此不計標點已近萬字,尚未計孟加拉相片的解說詞,篇幅委實不能再加大,不得不將老公這十條『被呃被揾笨的全過程』再移後到下一篇再貼。凡對此類旅遊中的八卦話題不無興趣的看官可繼續留意,行路人在此承諾:本篇貼出後緊接咗就做下一篇,在此期間保證不再發雞瘟,不然實在對唔住各位長期幫襯的看官,也對唔住自已老公。


 至於孟加拉之旅,主菜是三個半世界文化遺產,已在前四篇中介紹過了,尚餘幾篇已是水尾,將盡快將之殺青,另開新篇,以謝各位看官!在此再一次向各位親愛的看官在本人發雞瘟期間所表示的關心和擔心表示衷心的感激,萬分的感謝!行路人這厢有禮了……。


 從發雞瘟睇醫生講到老公被人揾笨,天南海北講咗一大輪,都尚未能講完,要將部分內容等到下一篇拜山先講,但無論如何都要照顧吓鍾意睇公仔唔鍾意睇文字的看官,所以卒之都要講番孟加拉。


 在此先要更正吓上一篇中的記憶錯誤:睇「最美森林」嗰日當晚是在一個叫科納(Khulna) Town留宿過夜而非勐臘(Mongla)(再前一晚是宿勐鎮),所以上篇中最後幾張相都是在科納所影而非勐臘,譬如最後兩張相應改為『科納碼頭雙姝』,特此更正。其實上篇在貼出後沒二日行路人就已經發現搞錯,但因要去上海辦事、上海返來後跟住就發雞瘟,所以就放低未予理會。前面引我老公所講,話佢做人有自已的一套原則和底線,他的那些原則在行路人睇來,雖然可算是剛柔並濟,也無可厚非,但始終俾人的感覺是有啲「道理有餘、寬容不足」和「正氣有餘、祥和不足」且有傷肝傷神傷身之虞。行路人做人也有自已的宗旨,就是「有錯要認、認了要改」。唔可以似一眾香港政府官員般死不認錯。其實何止香港政府,『死不認錯+語言偽術』跟本就是香港社會的一種劣質公關文化,上起跨國集團大機構大公司,下至一間診所一間旅行社;上起特區冧巴溫689,下至一個旅行團的主事人,往往在彰彰事實面前就是不肯說一句:「對唔住,我() 錯了」,頂籠俾你一句梁式偽語:『事情應該仲有改善空間』,或者王顧左右而言它,同你遊花園。這都還算是啲天良尚未喪盡之輩,來啲「以偽掩真」來應酬吓你,都唔算衰得晒。更多的是恬不知恥或者跟本就是些鮮亷寡恥之輩,連應酬吓都慳番,一係『唔評論』、『冇補充』、『No comments』;一係有恃無恐、睬你都傻。其實有時候即時認個錯講聲對唔住,可以即時拆彈化解危機。最明顯的例子就是前排瑪麗醫院替人移植器官時,鬼使神差地搞錯血型輸錯血,此錯誤犯得不可謂不大,直情人命關天。但事發後醫院當局不作任何辯解全盤承擔,有關責任人及其上司齊齊在記者會上向器官授受的雙方家入、向全港市民沉痛認錯道歉。是真沉痛還是假沉痛、真認錯還是假認錯、是真道歉還是假道歉,市民都有眼睇,依單嘢顯然家屬及港人如今都接受了醫院的道歉,原諒了有關醫生及責任人等,記者會之後這單新聞很快就從傳媒及網上討論平台淡出及消失,無人再追究和關心,醫院也即時可以恢復正常運作(近日醫院公佈事件的調查報告,無論指出是四大錯誤還是八大錯誤,與論之水連漣漪微波的反應都冇,記者和傳媒版面一股腦兒的撲向打矛波的陳局長) ,所以話這是在香港官場和商場上一單少見的成功處理危機的公關傑作。不過行路人在這裡認錯改錯,也有自己的私心在內。因為山外有山、天外有天,雅虎博客的看官中藏龍臥虎,莫以為淨係你哋幾條友去過孟加拉,就可以在此信口胡說八道,張冠李戴把科納講成勐臘。若是被有識之士發覺也同樣會笑你是「吃蔥油拌麵加雞骨醬以吊味」。因此行路人在本博中凡引用一些常識性、資料性的文字時一向十分謹慎,生怕搞錯有誤被人笑話,豈非好冇面,我哋中國人最講究面子,行路人也不例外,我老公更甚,他所謂「被人揾笨」的事情本好小事,也沒有造成甚麼經濟損失,事情的性質用江阿民前總書記的話來說不過就是『你請客,我惠鈔』六個字咁間單,但老公並不認同這六個字,根本上仍還是一個面子問題。


 佢反駁該六個字話:「你如果真係為升職急於要請上司食飯,却因手緊有困難而向我度水完全冇問題,就算我冇得上枱食,都要我埋單惠鈔也都冇問題,你能向我開口度水已證明當我係朋友,我當然唔會托手肘。然而你不講事實真相却呃我話你阿媽在大陸入院,等住繳清手術費先能開刀,否則有生命危險云云。此乃江湖救急,幫朋友行孝解難更是義不容辭。誰知在我惠鈔埋了張單之後,很快就發現此朋友的高堂早已不在人世,佢也根本就唔係去請上司食飯搏升職,而是拎住舊錢去為大陸的二奶花天酒地埋單獻媚,更叫人唔抵的是二奶自已唔夠錢買單,要他向人度水後上去埋單的這場花天酒地,朋友他自已並冇份享用,純系為他人作嫁衣裳,給人去錦上添花,而非向我度水時呃我話要去醫院雪中送炭……。再打個比方,有句成語叫『剜肉補瘡』,原意是諷喻只顧救眼前之急而不理後果。但那也指的是挖自已的肉補自已的瘡。但主事人却呃我話佢老竇生惡瘡要用鮮肉補,但佢老竇自已的肉又唔挖得,其它人包括他自己親生仔的肉都唔啱,查來查去查到唯有你K先生屁股上舊肉最符合要求,你若不肯獻肉,九個幾鐘不消十個鐘之後就要死人架啦!這豈不又是一單朋友開口要江湖救急,唔獻屁股都唔得啦。忍疼割肉獻屁股後我很快又發現,佢並非拎住我舊屁股肉去俾佢老竇補瘡救命,而是大陸嗰個二奶要飲人肉湯補身,雖然睇我個衰樣唔似唐僧反似豬八戒多啲,却貪我個屁股肉肥嘟嘟有質感,用來煲湯雖不及唐僧肉能增壽助延年,却勝在『肥而不膩、入口即化』……。你話這叫甚麼义事?真正標準的「剜肉補瘡」!仲係「剜他人的肉去補另一個他人的瘡」。因為他為了滿足二奶要飲人肉湯補身的眼前短暫無理要求(最多不過十小時耳),却不理後果去扯個彌天大荒呃朋友獻出屁股肉,問題是朋友屁股被割肉後不消半個鐘,創口面尚在滴血不止,便已經識破其謊,因為在現場見到了其二奶正在津津有味地飲那碗人肉延壽湯,而碗中那肥肉正是自已屁股上剛被割下的那一舊:Size、色澤全都符合,連肉皮上一個舊疤痕都未褪去。不過大概因為煲得時間短又唔肯落薑烹酒辟除(也許怕減低補身效力) ,由於此室窗户全封閉,所以搞到滿室腥騷惡臭……


 以上老公這段說話本是行路人為其歸納總結成的《K十條》中之第九條,本是放在下一篇中貼的內容,因為講起有錯要認要改,又扯出甚麼做人原則等等,所以把這第九條又剪下提前貼在這裡了。而在下一篇中的《K十條》也就成了《K九條》。 今夏香港雨水多, 此刻窗外正電閃雷鳴,大概個天是在喝令我莫再扯廢話。如再扯落去恐怕真要遭五雷轟頂了,一於講返孟加拉國之旅的第六天———


 Day6. 昨夜在科納住嗰間酒店乃此Trip全程中被行路人譽為最佳酒店,可惜唔記得影張相,現在已全記唔起此酒店個樣,只記得沖涼水夠熱,冇蚊(再前一晚在勐臘住嘅間酒店最差,沖涼水唔夠40℃,全晚被幾隻死人蚊搞到冇得瞓) ,最重要係入到間房先發覺是豪華套房,兩間房都有床,與老公靜雞雞悶聲大發財,一人霸一間,可以互不忍受對方的鼻鼾聲。今早天未光五點鐘就Morning call,六點半出發,因要趕路去傑索爾搭內陸機返首都達卡,落機後又要再馬不停蹄驅車趕往東北邊境的錫爾赫特(Sylhet)留宿,等於是從最西南到最東北、對角線貫穿孟加拉國,全日都在途中趕路。出發開車前悄悄地把領隊拖到一邊向其小聲抗議:「點解特別照顧我倆個,俾間套房我哋瞓?你咁樣做唔係好公平」。這就是北京人所說的『得了便宜還要賣乖』。誰知領隊他根本不怕旁人聽到,大聲指住我話:「你都黐線嘅!我都唔知邊間房係套房,邊個住邊間房酒店一早入定鎖匙晌信封,我照信封嘅名派之嘛,有乜特別照顧啫!再講套房又點啊?噚晚入到房已快半夜,今朝天未光又起身,統共未夠六個鐘,你好享受間套房咩?」本來抗議是假,表示吓感謝擦吓鞋是真,企望下次能繼續得以照顧,點知碰了一鼻子灰,偷雞唔着蝕把米,又怕旁人聽到,趕緊停止抗議訕訕走去上車了……。


這是科納的一間迷你清真寺,麻雀雖小,五臟齊全。宣禮塔高高聳立一側。


途經科納市區在車上攝得之街景之一。


杰索爾機場是個間陋的內陸機場,但勝在乾淨其利。


載我們返達卡的雙引擎螺旋漿飛機所屬的航空公司名也叫UA,機上空姐笑容可鞠,35分鐘的航程還派個輕餐俾人客,有得食有得飲。


以下相片全部是在達卡往錫爾赫達途中所攝。這是孟加拉男人和女人。




知唔知鬍鬚佬頭上戴的係乜飾物?這是農夫耕田的農具之一:耙。在非機械化的農業耕作中,稻田在灌水泡田後,先要用牛或其它牲口甚至人拉犁先翻土,然後再用牛拉耙,人就站在耙上揮鞭指揮牛連人帶耙來來回回拖住行,借住人的重量加耙的自重將翻起的泥巴壓碎耙鬆,將成塊稻田搞成接近泥漿狀,這才可以插秧……。有人問「點解耕田你都識嘅?」因為行路人不恥下問,乜都問,係一個『問題老女』。聖人話「學無止境」。活到老、學到老、問到老,所以行路人唔但止識耕田,就連同人接生BB、剪臍帶都識。不過都是紙上談兵而已,冇機會親手實踐。


水浮蓮非常討厭,它的生長速度快過你插秧的速度,所以一邊插一邊要將其推開,事倍功却半。


農夫從秧床起出稻秧後,挑送到稻田供插秧用。


傑索爾街上的巴士車頭非常之符合國情。



順風車的青年見行路人朝他們影相非常開心。



三輪車都被劃到鬼五馬六,但上面的畫好似都有故仔講。



                                      頭巾仔與鼻涕妹。




                                        又是個少年老成媽媽。


娘兒仨。


                                        剝洋葱的男人和整煎餅的男人。




途中參觀一間碾米作坊及東主全家。






稻穀入碾米機之前尚有多道工序,其中一道是晒乾(或風乾、烘乾) ,在大陸的碾米廠通常不負責此道工序,但這裡連晒穀都同你做埋。


這是晒穀場和夜晚防雨罩垜用的傘蓋。




又來一車穀,看來生意唔錯。



碾米工場隔籬正在起間小清真寺,但起法古怪,由上而下反向施工,堪稱「倒行逆施」。



途中還經過一古蹟,古蹟名牌為孟文唔識睇,印像中好似一個英國人留下的城門洞之類。另一邊豎咗一塊英文告示牌,話任何人不得破壞塗鴉,否則坐監罰錢云云。有意思的是這塊警告牌上關於破壞污損古蹟的意思居然一連用了12個同義或近義的英文詞。然而該古蹟的牆脚却仍被人貼滿牛屎餅。








此二位師奶大概就是牛屎餅的主人,趁太陽未落山等牛屎餅哂乾之前,再順便割啲柴草可以煮晚飯。



河對岸的田野上孟加拉少年正在玩板球。



沿途見到許多此類製磚廠。



夕陽無限好,只是近黄昏。





                                    桿上電線如麻,房上天線如林。




Day7,這是昨夜在傑爾赫特過夜的都會國際酒店,唔錯,房間有一隻蚊,但無搔擾到行路人瞓覺。


錫爾赫特市街景。






這麼大氣派的大門唔知係乜部門。



上午驅車去北部邊界,途中見到有人在魚塘中網魚。



















我等除了停車影相之外,還落車向漁民購二尾鮮魚以中午加餸。相中可見道友H先生正在同漁民講數:「我只要二條,多了唔要,平都唔要,OK?」卒之都係買了三條。


成交後行路人為漁夫影二張大頭相紀念吓依單刁。




該魚塘前不着村後不着店,三輪車阿伯唔知有乜生意可做,影張相罷啦。


漁塘後的郊野風光。




買了三條魚再驅車一路向北,來到一個疑似渡假中心的地方,却像荒廢了一段日子,連個人影都冇,但我等中午將在此用午餐並幹掉那三條活蹦亂跳的唔知乜魚,有的道友話係鰂魚,又有的話唔係。



這裡已近孟國北部边界,山那邊就是印度。有冇見到山脚下有間屋仔?自稱為「孟加拉最後間屋」。睇唔清楚?Zoom近啲睇。仲睇唔真?再Zoom近啲,嗱,睇到未?上面用英文大楷寫住『BANGLADESH  LAST  HOUSE』,係咪?不過唔係間屋,得個涼棚仔而已。







到邊界。來邊界搞乜嘢呢?冇嘢搞,三個半世界遺產都睇晒了,港人說話:周圍行吓睇吓之嘛,冇嘢搞都要揾啲嘢來搞,依家首先必須要搞嘅第一單嘢就係去海關借厠所輕鬆吓……。請注意海關屋牌上寫住依個邊卡的地名叫「他媽比兒(TAMABIL) 」用普通話讀出來十足粗口。


這就是孟加拉國錫爾赫特市他媽比兒鎮通往印度的關卡,二支黑白欄桿中間是緩衝區,中間薑黄色的0公里碑這邊是孟加拉,那邊是印度。相中的阿兵哥初初唔肯俾我哋進入緩衝區,後來見我哋人多,連央求帶自闖攔都攔唔住,也就唔阻我哋入去「跨界影相」了。第三張相中着淺色迷彩服的是印度阿兵哥,見我哋俚邊吵吵嚷嚷、嘈喧巴閉唔知發生乜吔事,特等從印度Side行過來睇吓乜環境。






『早晨!食早餐未啊?』印孟兩國邊防軍好似好老友咁,一見面就握手互Say morning,同時話俾個印度兵哥知:冇事,班香港茂利未見過邊界,專等從香港搭飛機過來玩吓影吓相。山長水遠一場來到,由得佢哋影啦……。


孟加拉兵軍服的質地好似挺括啲,對皮靴都擦得光鮮啲,這好似唔係好符合兩國國情,因為孟國窮而弱,印度相對富啲強啲。不過也可能是越窮越驚人睇唔起,越要講面子充濶佬。現在潮流興講國情,譬如去大陸自由行,搭巴士如見到有人上車打尖唔排隊,你千祈唔好大驚小怪,更加唔好路見不平出聲扮大俠,因為你都唔知打尖者係乜水,萬一係薄阿來同某女星嘅私生子薄豆豆,你就領嘢手尾長也。反而你若有本事也去一起打尖争上車,倒多數會平安無事,仲可以早啲上車、早啲到景點、早啲影相。這就叫『入鄉隨俗、入國隨情』也。






孟加拉他媽比兒邊檢站個樣好可憐,都同軍士啲靚制服皮鞋唔配套嘅。


印度第1275號界碑。


旅遊怪俠 L先生影這張『跨界相』非常之洋洋自得:左脚企晌印度國土上,右脚磋到了孟加拉大地,雙手舉起V字型,一派殖民主義佔領者嘅囂張款。為免侵犯殖民主義者的肖像權(L生曾嚴正警告過行路人:不可將佢嘅光輝形象展示在我的『爛鬼博』中) ,所以特等將其光輝形像打格仔,劃化佢塊面算數。


行路人也學人倚在0公里碑上留影一張,主要為請看官們留意後面,印度哨所牆上的綠色牌子上寫着「Welcome to India」, 與下一張相牆上的「Welcome to Bangladesh」所對應,大家都話:歡迎(閣下) 來到(我們)XX國家!




Border 小景:汲井水洗衫,脚背權充洗衫板。又洗脚又洗衫,一舉兩得。



Border 老人:鬍鬚的紅色乃是出自天然,百分百原裝,唔係染!



                   Border大牌檔:埋來食炸魚了喂!唔係用地溝油炸嘅了喂!




完。

3 則留言:

  1. 原來你去左上海閉關

    回覆刪除
  2. 好彩冇事,原來又去埋車臣印古什,太可惜時間唔啱,在莫斯科機場遇唔到走佬特工,緣慳一面,唔係搵佢影番張相,我係機場遇見好多香港明星,不過我冇乜佢地戲,所以冇要求合照和簽名。
    豈有此理,你先生一定受咗好多怨氣和委屈,否則唔會講粗口,不妨寫哂出來,睇下可唔可以幫手,我最鍾意幫人出頭,要投訴嗎?

    回覆刪除
  3. 喂生 & 浪尖生:
    多謝二位關心。我老公IQ唔算低,但係個EQ比個弱智仔高唔到去邊。最近香港風聲吃緊,你們在海外也能睇到HK新聞,有一位林姓小學老師因路見不平而向執勤警察講粗口,搞到全黨(文阿滙+大阿公) 共討之、全港(梁特首+建制派+警方+綠林好漢) 共誅之。警方出到重案組調查依單粗口案;特首指令教育總長就此案提交報告。一時間風聲鶴唳,氣氛有啲恐怖(唔知屬於白色定係紅色) ,唔係講我,係講我老公。上個星期成個禮拜佢都悶悶不樂,感到好大壓力,因為佢上個月中晌從機場返屋企嘅巴士上曾經好大聲咁講粗口,巴士上有唔少乘客都聽到,雖然佢淨係對住我講,並冇對住警察叔叔講,但係晌巴士上講粗口,警方也可以用『在公眾地方行為不檢』依一條入你嘅罪。雖然當時巴士上冇現役軍裝警員(有冇便裝退休或者退休前休假警員就唔知) ,但老公好担心被人用手機拍下Video放上個網就該煨咯,就算未必會受到如林老師般的文革式批判和圍剿,也將搞到你周身蟻,咬唔死你都要叫你不得安寧。所以老公依幾日晚晚都上網觀察動靜,緊張過晌飛機上對付嗰位『靚女』。PS. 《孟加拉之旅 6‧被揾笨續篇》已於昨夜貼出,如有耐心讀晒全部文字則EQ唔低,唯望唔好被我老公萬七字嘅〈K十條〉悶死。
    [Wai回覆08/18/2013 18:22:14]講粗口濕濕碎,我都成日講啦,班食濕米小題大做。

    回覆刪除

a